Anna O., Mathew Blake

Izdavač: Fraktura
Moja ocjena: 4,5 /5


"Život mi se dade podijeliti na kronološke polovine - onu prije i onu poslije Anne. Ona je ovisnost koje se nikako ne uspijevam riješiti."

Mlada žena tijekom mjesečarenja na smrt izbode dvoje svojih najboljih prijatelja. Od tada se nije probudila i već četiri godine Anna spava, a ovu zagonetku nitko nije uspio riješiti. Slučaj od početka plijeni puno medijske pozornosti, Anna je poznata kao "Uspavana ljepotica" koju svi silno žele probuditi i saznati istinu.

U slučaj se uključuje doktor Benedict Prince, forenzički psiholog, specijalist za poremećaje spavanja. Nastojeći Annu probuditi metodama kojima vjeruje, Benedict se, kao i ostatak nacije, zalijepi za ovaj slučaj, u njega se uvlači privatno i na sve moguće načine, toliko da i samog sebe, kao i svoju obitelj, izlaže riziku.


Ovo je jedan vrlo zanimljiv psihološki triler koji me od prvih stranica prikovao za sebe i zaista mi je bilo teško knjigu ostaviti sa strane i raditi nešto drugo. Jako me zainteresirala sama psihologija sna i to je bila strana ove priče koja me toliko zainteresirala da sam dodatno istraživala neke pojmove i željela više saznati o mjesečarenju, sindromu rezignacije i općenito o poremećajima spavanja.

Priča je napeta, na dijelove uznemirujuća, nepredvidiva, višeslojna i nadasve zanimljiva. Detaljna psihološka obrada likova zaista je vrijedna divljenja u ovoj knjizi, ali i sama kriminalistička istraga koja donosi mnoštvo obrata.

Drugi dio knjige bio je nešto smireniji i meni možda malo manje zanimljiv od prve polovice, a završetak me pomalo ostavio u razmišljanju, odnosno nisam ni sama sigurna je li mi se svidio ili nije. Reći ću samo da je ovo jedna od onih knjiga koje imaju završetak nakon završetka; kada ste pomislili da je sve jasno, dolazi novi rasplet koji potpuno šokira. Zbog ovoga moja ocjena nije čista petica, ali to je isključivo moj dojam i nimalo ne umanjuje kvalitetu ovog romana kojeg vam od srca preporučam. Nisam dugo čitala ovako originalnu priču kojom sam doslovno bila opsjednuta.

Ako tražite misteriozan, drugačiji psihološki triler, našli ste ga!

Primjedbe