Drago mi je da je Mama mrtva, Jennette McCurdy

Izdavač: Fraktura
Moja ocjena: 4/5


Bila sam dosta skeptična prema ovoj knjizi, a naslov me ubadao u oči svaki put kad bih ju primila u ruke. Nisam mogla shvatiti zašto bi autorica knjizi dala ovakav naslov i u kakvoj se to situaciji moraš nalaziti da uopće pomisliš "drago mi je da je mama mrtva". No nakon što sam pročitala knjigu, mogu vam reći da se apsolutno slažem s naslovom i da mi je sada sve jasno.

Autorica knjige, a ujedno i glavna junakinja, stvaran je lik, odnosno bivša glumica Jennette McCurdy. Danas je Jennette spisateljica i redateljica, a ovo je njena sasvim otvorena i iskrena životna priča.

Kada je imala samo šest godina, njezina majka Debra odvela ju je na prvu glumačku audiciju i tada je sve krenulo. Njezina je majka svoje snove ostvarila kroz nju; silno ju je gurala u glumu premda je to Jennette stvaralo nelagodu i nije se time željela baviti. Majka ju je šminkala, izgladnjivala, izbjeljivala zube, tuširala i oblačila gotovo do njenog osamnaestog rođendana. Činila je sve kako bi Jennette što dulje ostala dječja filmska zvijezda.

Anoreksija, bulimija, anksioznost, depresija, poremećaji u odnosima s drugima - samo su neke od posljedica s kojima je Jennette živjela. Njezina je majka umrla od posljedica raka, a Jennette je u tome vidjela svoju priliku za život. Priliku da bude ono što ona želi, da radi ono što voli, da napokon bude slobodna.

Iako se na više strana spominje da je knjiga smiješna, meni ovdje ništa nije bilo smiješno, dapače, ova knjiga obrađuje mnoštvo vrlo ozbiljnih tema o kojima se puno može razmišljati i razgovarati. Priča o majci manipulatorici i djetetu koje je činilo sve kako bi ispunilo majčine želje i dobilo malo njene ljubavi i pažnje, priča o uspjehu i padu na samo dno, o oslobađanju i novim počecima, o nedovoljnoj ljubavi i prevelikoj roditeljskoj ambiciji.

Zanimljiva, emotivna i traumatična priča koja se brzo čita. Zamjeram nešto sporiji početak koji je na dijelove bio monoton, ali zato je drugi dio knjige bio izvrstan i motivirajući. Do samog sam kraja navijala za Jennette koja predstavlja hrabru i nadasve inspirativnu junakinju koju ću pamtiti. Od mene imate preporuku. 😉

Primjedbe