Terapeutkinja, Helene Flood

Broj stranica: 301
Izdavač: Znanje
Moja ocjena: 4/5



Sara je mlada terapeutkinja specijalizirana za rad s mladim osobama, s mužem Sigurdom nedavno preselila u veliku kuću koju je on naslijedio od djeda. U tijeku je renovacija kuće, koja čini se, traje kao cijela vječnost i nema joj kraja; kuća je napola gradilište već mjesecima, a jedina u potpunosti uređena prostorija je ona nad garažom, Sarina ordinacija gdje zaprima svoje pacijente.


Sara je naizgled vrlo  pozitivna i strpljiva osoba, naročito prema Sigurdu koji jako puno radi i kojeg sve manje viđa. No sve je to s ciljem da skupe što više novaca za uređenje kuće, a kada to završi, onda će ponovno provoditi puno vremena zajedno. No kada jednog dana njen muž misteriozno nestane, a u kući se počnu događati čudne stvari, Sara će se vrlo brzo pretvoriti u psihotičnu osobu, baš poput onakvih koji dolaze kod nje na terapije. Policijska istragu Saru dovodi do ruba ludila, a često više ne zna što je umislila, a što se zaista dogodilo.


Ova knjiga genijalno prikazuje kako različito reagiramo na gubitke i bol, a on onih od kojih očekujemo da budu razumni i hrabri, takvi najčešće prvi pucaju po pritiskom. Vrlo zanimljiva, na dijelove jeziva i sjajno napisana knjiga koja s psihološkog aspekta razmatra ponašanje ljudi, njihovu snagu da se nose s tugom, njihovu reakciju na izdaju voljenih osoba, baš kao i to kako je tanka linija između stvarnih i izmišljenih događaja. Dotiče se i teme braka, obitelji, međuljudskih odnosa, odrastanja, kao i međusobnog povjerenja.

Ne mogu reći da je priča originalna, ali ono što me se najviše dojmilo jest odlična karakterizacija likova, ponajviše Sare koja je prikazana kao složen, misteriozan lik o kojem otkrivamo malo pomalo, a ono što nam se ukazuje prilično se razlikuje od očekivanog. Također, ono što mi se sviđa jest to da radnja nije fokusirana na sam zločin i istragu, nego na likove i njihova razmišljanja. Kombinacija prošlosti i sadašnjosti radnju čini još zanimljivijom, a sporiji tempo priče dovest će vas do neočekivanog završetka koji će u potpunosti raspetljati situaciju, ali i ostaviti vas u razmišljanju. Za mene je završetak bio potpuno drugačiji od onog kakav sam mislila da će biti, što ne znači da je loš, nego da je autorica kod mene postigla efekt iznenađenja i popravila moj cjelokupni dojam. Od mene imate preporuku. 😉

Primjedbe