Kuća na hridi, Lucy Clarke

Broj stranica: 411
Izdavač: Mozaik knjiga
Moja ocjena: 6/10




Priča prati spisateljicu Elle, koja živi sama u predivnoj kući na hridi. Njezin debitantski roman vinuo je njenu spisateljsku karijeru ravno u nebesa, a bliži se rok za predaju njenog drugog romana. Izdavačka kuća, kao i njeni obožavatelji, ponovno očekuju senzaciju dok se Elle bori s manjkom ideja  i nesanicom. Hipoteka na kući ovisi o njenom izdavačkom ugovoru kojeg Elle naprosto mora ispuniti ukoliko ne želi da joj banka oduzme kuću. Dok Elle odlazi na put u Francusku, odluči svoju kuću iznajmiti kako bi zaradila barem nešto novca. No kada se vrati s puta, u kući se sve čini gotovo netaknuto, ali opet nekako drugačije. U svojoj se kući Elle više ne osjeća kao prije. Stalno ju prati osjećaj nelagode, a po noći čuje čudne zvukove. Rok za predaju drugog romana sve je bliže, a Elle mislima sve dalje od toga. Tko je bio u njenoj kući i zašto joj se čini kao da je i dalje tu?


Ako želite istinu, ova knjiga me pomalo razočarala. Radnja otegnuta na preko 400 stranica, na kojima nema puno konkretnih događanja, a još manje preokreta. Na prvih 200 stranica gotovo da se ništa ne događa; upoznajemo Elle, njenu sestru i šogora, njenog neobičnog susjeda i pratimo njenu spisateljsku karijeru i brak koji je pred raspadom. Također uviđamo da se Elle bori s nekim svojim unutarnjim strahovima i duhovima iz prošlosti, ali ništa više od toga. Zašto se rastaje, zašto ima nesanice, od kuda ti strahovi u njenoj glavi - sve ćemo to saznati tek kasnije. Neko vrijeme sam čak mislila da će na kraju biti to da se sve događa samo u njenoj glavi, no ajde ipak je bilo i neke stvarne opasnosti za Elle. Kraj mi je bio zadovoljavajući, definitivno popravio dojam o cijeloj knjizi, ali i dalje mi sve skupa ne opravdava one epitete s korica knjige.

Za samu priču mogu reći da je originalna i nepredvidiva, definitivno nisam zamišljala ovakav kraj knjige niti sam ikada pomislila da je krivac baš taj koji je. Taj dio je autorica vrlo vješto zaplela i nije nam dala naslutiti u kojem smjeru će kraj priče otići. Moram reći i da mi fali informacija o sporednim likovima, fali mi napetosti, osjećaja nelagode koji bi me trebao pratiti kroz knjigu, a nije. Da ima doslovno 200 stranica manje knjiga bi mi bila puno bolja. S ovako rastegnutom radnjom rezultat je kod mene vrlo jednostavan - jedva čekam kraj knjige.


Ono što mi se u knjizi svidjelo (da, ima i toga 😊) jest činjenica da je Elle spisateljica. Bilo mi je zanimljivo pratiti te njene borbe s nedostatkom inspiracije, isto tako i njeno financijsko stanje koje pokazuje da pisci ne žive baš najbolje od samog pisanja knjiga. Također, autorica dobro prikazuje kako se jedna poznata spisateljica nosi s novonastalom situacijom i mnoštvom obožavatelja, kako se borbi s tremom prije izlaska pred svoje čitatelje te kako je to kad si odjednom poznat i svi od tebe očekuju drugi, još bolji roman.

Knjiga se bavi i problematikom društvenih mreža i time koliko zapravo privatnosti imamo ako često, poput Elle, objavljujemo što radimo i gdje se nalazimo. Dovoljan je jedan pratitelj loših namjera koji vrlo lako može naše objave okrenuti u svoju korist.

Zaključak moje recenzije je slijedeći: moja očekivanja koja su bila prilično velika nisu ispunjenja. Ovo zaista jest jedna originalna i jeziva priča, ne mogu reci da nije zanimljiva, ali za mene je radnja prespora i fali napetosti. S glavnim likom se nisam uspjela povezati na očekivanoj razini, a ono što mi se jest svidjelo jesu teme koje ova knjiga obrađuje, kao i završetak knjige koji donosi potpuni, zadovoljavajući rasplet. Nisu mi se stranice okretale same od sebe kako sam često čitala po društvenim mrežama, dapače, par večeri sam zaspala čitajući ovu knjigu. I trebalo mi je sedam dana da ju dovršim, a u tom roku inače pročitam dvije do tri knjige. Stoga mogu reći da je za mene ovo solidan psihološki triler, ali ništa više od toga. Za one čitatelje koji vole sporiju radnju ovo će biti pravi užitak i zaista se nadam da ćete u ovoj knjizi uživati puno više nego ja.

Primjedbe