Psiho, Robert Bloch

Izdavač: Vorto Palabra
Moja ocjena: 4/5



Jako sam se razveselila kada sad vidjela da nam je Vorto Palabra pripremila prijevod ove priče, puno poznatije u filmskoj verziji nego kao roman. Ima više filmskih verzija, a nama je možda najpoznatija ona iz 1998. s Vince Vaughnom u glavnoj ulozi. Prva verzija filma izašla je davne 1960.godine, dok je knjiga prvi put objavljena 1959. godine.

Priča prati ubojstva u zabačenom motelu, a moram priznati da nisam znala da je sve inspirirano stvarnim događajima i ubojstvima serijskog ubojice Eda Geina. U glavnoj je ulozi Norman Bates, voditelj motela, prilično čudan lik kojeg majka sputava u normalnom životu. Većina vas je vjerojatno gledala film pa ne moram puno pisati o samoj radnji, a čak i ako niste, ne želim vam previše otkrivati.

Ovu su priči imitirali brojni romani koji su kasnije objavljivani i moram priznati da zbog toga izostaje efekt iznenađenja. No uzmete li u obzir da je ovo djelo napisano davne 1959.godine, malo je reći da je fantastično. Dok film više vuče na horor, meni je knjiga bila malo više psihološki triler jer najstrašnije scene u knjizi nisu toliko istaknute. Meni se u svakom slučaju puno više svidjela psihološka karakterizacija likova, naročito Normana Batesa te način kako autor ističe tanku granicu između stvarnosti i ludila.

Ne bih imala ništa protiv da je knjiga duža (ima nešto više od 200 stranica) te da smo još dublje ušli u priču i živote likova. No uzmete li u obzir da je ovo jedan klasik i horor priča, sve zajedno ima smisla i dobro je napisano. Čita se jako brzo i vuče na čitanje. Napeto, jezivo i zanimljivo. Gotovo do samog kraja nećemo saznati što se točno događa u motelu, ali će zato rasplet donijeti odgovore na sva vaša pitanja.

Volite li trilere i hororce, ovo je klasik koji se mora naći na vašim policama. ;) Od mene svakako imate preporuku.

Primjedbe

  1. Pozdrav svima, ovdje sam da podijelim malo svjedočanstva. Moje ime je Naomi Samuel, imam 40 godina, udala sam se sa 31, imam samo jedno dijete i živjela sam sretno do kraja života. Nakon godinu dana braka moj muž je postao tako čudan i stvarno ne razumijem što se događa, spakiran je od kuće drugoj ženi, volim ga toliko da ga ne sanjam da ću ga izgubiti, dajem sve od sebe da osiguram svoju muž mi se vraća, ali sve bez pomoći, plače i plače tražeći pomoć, razgovarala sam o tome s njegovom obitelji, ali nisam dobila odgovor. Stoga mi je moja najbolja prijateljica Anna Johansson obećala pomoći. Ispričala mi je o čovjeku po imenu dr. Apata, rekla mi je da je on jako velik čovjek i pravi muškarac kojem se može vjerovati i da nema nikakve veze s ljubavnim problemima koje ne može riješiti i rekla mi je kako je pomogao bezbrojnim ljudima u ponovnoj izgradnji njihovog odnosa. Bio sam stvarno uvjeren, brzo sam kontaktirao njegovu e-mail adresu, drapata4@gmail.com ili njegov WhatsApp / viber s tim brojem (+447307347648). Objašnjavam mu sve svoje probleme, on mi je rekao da se ne moram brinuti da će svi moji problemi biti odmah riješeni. Rekao mi je što da radim da vratim muža, i ja sam to rekla, rekao je da će se moj muž vratiti nakon 3 dana i početi prositi, i to se stvarno dogodilo kako je rekao, bila sam jako iznenađena, to je tako nevjerojatno. Slava našeg odnosa s Bogom sada je vrlo bliska i oboje živimo sretno do kraja života. Ako naiđete na sličan problem, odmah ga kontaktirajte i riješite problem jednom zauvijek. I ja sam živi svjedok..

    OdgovoriIzbriši

Objavi komentar