Zadnje što će izgorjeti, Will Dean

Izdavač: Znanje
Moja ocjena: 5/5


Jane, kako ju njezin otmičar zove, zatočena je punih sedam godina na farmi okruženoj poljima i golemim prostranstvom. Čak i da nekako uspije pobjeći, u blizini njih nema ničega i nikoga tko bi joj mogao pomoći. Kuća u kojoj ju drži zatvorenom okružena je kamerama kako bi imao punu kontrolu nad njom. 

Ozlijeđena, bez osnovnih higijenskih potrepština, u velikim bolovima i gotovo svakodnevno seksualno zlostavljana, Jane jedva preživljava dane, a njezin otmičar joj tek tu i tamo udijeli pola tablete za životinje kako bi joj ublažio bolove. Kada otkrije da je trudna, a njezin otmičar u istu kući zatoči još jednu ženu, Jane shvaća da mora pronaći način za bijeg kako bi spasila svoj život, ali i život svog djeteta i nepoznate žene. 

Ova zastrašujuća, mračna priča jedna je od težih koje sam u zadnje vrijeme čitala. Vrlo je mučna i intenzivna, a ovih 230 stranica koliko knjiga ima, činilo se kao godina dok sam čitala, premda sam knjigu doslovno progutala u dva dana. Bila mi je baš teška za čitanje, ne zbog stila pisanja ili zato što je dosadna, nego isključivo zbog uvjeta u kojima glavna junakinja živi i zbog velike napetosti koja se ne smanjuje od prve do posljednje stranice. 

Koliko god strašna priča bila, s druge strane me oduševila hrabrost i želja za životom, ljubav prema djetetu kojeg je dobila sa svojim zlostavljačem te volja da spasi i tuđi život, a ne samo svoj i djetetov. Jane, ili pravim imenom Thao Dao, hrabra je junakinja koja proživljava najstrašniju noćnu moru iz dana u dan, spremna suočiti se sa monstruoznim čovjekom i pobjeći od svega, na ovaj ili onaj način. 

Klaustrofobična priča o boli i preživljavanju koju ćete pročitati u jednom dahu i o kojoj ćete razmišljati danima nakon čitanja. Ja ovu knjigu nisam mogla ispustiti iz ruku, a istodobno sam plakala, navijala za spas izmučene žene i njenog djeteta, a grč u želucu nije prolazio dok nisam pročitala zadnju stranicu i napokon odahnula. Od mene imate veliku preporuku, ali se pripremite na uznemirujuću i nimalo laganu priču. 

Primjedbe