Tri, Dror Mišani

Izdavač: Fraktura
Moja ocjena: 4/5


Dror Mišani za mene je pravo otkriće, a ovo je druga njegova knjiga koju sam čitala i zaista me pozitivno iznenadio. Njegove su knjige drugačije; to su priče uz koje ostajete budni do kasno u noć i koje pamtite dugo nakon što pročitate posljednju stranicu. Veliku pažnju posvećuje likovima, a nad njihovim sudbinama zasigurno nećete ostati ravnodušni. 

U romanu neobičnog imena Tri, upoznajemo tri žene: Ornu, Emiliju i Ellu. Autor nas upoznaje s detaljima njihovih života i ubrzo shvatite što sve tri imaju zajedničko; sve su one pomalo usamljene, nesretne i poprilično nesigurne. I sve tri će upoznati Gila, muškarca s kojim će započeti ljubavnu vezu. 

Dror Mišani piše na drugačiji način i time me u potpunosti osvojio. Njegovi trileri nisu poput tipičnih trilera dostupnih na tržištu; trileri čija radnja leti sto na sat, čije likove upoznajemo tek površno, s hrpom preokreta i sa zapletima koji nisu realni i koji se ne događaju u stvarnom životu. Kod Mišanija radnja teče sporije, ali zato ćemo likove podrobno upoznati. Njegovi su likovi prosječni ljudi iz susjedstva, žene i muškarci čiji život nije hrpa zapleta i raspleta nego ljudi čiji su životi poprilično monotoni i kojima fali uzbuđenja. Njegovi likovi su empatični, rade greške, usamljeni su, nesigurni, željni pažnje i ljubavi - to su ljudi s kojima ćete se brzo povezati, koje ćete razumjeti, suosjećati s njima i biti tužni zbog njihovih tragičnih završetaka, 

Također, istraga koja se provodi u knjizi, vrlo je slična istragama u stvarnosti. Istrage traju mjesecima, ponekad godinama, dok će u većini suvremenih trilera istraga trajati 5 dana i sve će se savršeno poklopiti, a sve tajne koje su se čuvale godinama izaći će na vidjelo u roku keks. 

Jako mi se sviđa njegov nesvakidašnji stil pisanja i teme koje provlači u priči, kao i u životima njegovih likova. Potreba da se s nekim povežemo i razumijemo, bračna nevjera i monotonija u braku, odluke koje donosimo, a znamo da vode krivim putem, majčinska ljubav, problemi suvremenog, ubrzanog društva - ovo su samo neke od tema koje Dror Mišani obrađuje kroz ovu priču. Moja jedina zamjerka je što sam nakon priče o prvoj ženi mogla predvidjeti što će se dalje događati i mogla sam naslutiti kraj. Svejedno, ovo je roman vrijedan svake pažnje i jako se veselim idućoj knjizi ovog autora. 

Primjedbe