Dođi prije mraka, Riley Sager

Broj stranica: 407
Izdavač: Fokus na hit
Moja ocjena: 5/5



Nakon knjiga Preživjele i Zadnje što sam vam lagala, očekivala jesam još jednu dobru knjigu ovog autora, ali ne ovoliko dobru! Dođi prije mraka totalno me oduševila, više od očekivanog. U središtu radnje je ukleta kuća, pa iako zvuči otrcano i već viđeno, ova knjiga zaista nije takva. Jako brzo se čita; ima preko 400 stranica, ja sam ju pročitala u dva dana i zaista uživala u čitanju.


Prije dvadeset i pet godina, mladi bračni par Ewan i Jess i njihova kćerkica Maggie uselili su se u kuću zvanu Baneberry Hall. Već je tada bila na lošem glasu kao zlokobna, kuća koju opsjedaju duhovi. No Ewan i Jess bili su uvjereni da je to njihov dom iz snova, da će ju preurediti po svom ukusu i započeti novi život. U kući su izdržali točno dvadeset dana, a iz nje pobjegli usred noći, glavom bez obzira, bez ijedne stvari. Baš kao da su ih od tamo istjerali duhovi.

Sve je to Ewan ispričao u svojoj knjizi koja je u kratkom roku postala bestseler, globalni fenomen koji opisuje njihovo iskustvo s nadnaravnim i sve ono zbog čega su tako brzo pobjegli iz te kuće i više se nikad u nju nisu vratili.


Maggie je danas odrasla žena, a njen otac Ewan nedavno je preminuo. Maggie od oca i majke nikada nije saznala je li ono ispričano u knjizi zaista istina ili postoje veći razlozi zbog kojih su pobjegli iz kuće. Kada sazna da joj je otac ostavio Baneberry Hall, Maggie odlučuje sama otići u kuću, preurediti ju i što prije prodati. No njen povratak u ukletu kuću oživljava stare uspomene, otkriva dugo skrivane tajne,  a čudne stvari počinju se događati već prvog dana njenog boravka tamo. Maggie svakim danom primjećuje sve više sličnosti između onog opisanog u očevoj knjizi i onog što se njoj tamo događa. Je li Maggie probudila stare duhove ili je opasnost koja joj prijeti ipak s ovoga svijeta?

Jako mi se sviđa način kako je knjiga pisana i taj koncept knjige u knjizi koji daje jedan poseban doživljaj tijekom čitanja. Autor je savršeno spojio sadašnjost i prošlost, a izmjene poglavlja između Maggiene i Ewanove priče podižu napetost i neizvjesnost. Roman je vrlo atmosferičan; autor vješto stvara ozračje gotike, a kada tome pridodamo ukletu kuću, vrlo jezive događaje i čudne zvukove u gluho doba noći, dobijemo jednu odličnu, gotovo horor priču koja se uvlači u vaš um, poigrava se vašim osjetilima i do samog kraja skriva pravu istinu.

Vrlo jeziva i zanimljiva, ova knjiga držala je moju punu pažnju od prve do posljednje stranice. Elementi nadnaravnog daju poprilično zastrašujući ton cijeloj priči, pa sam često tijekom čitanja osjećala potrebu osluškivati i pogledavati iza sebe. Imala sam osjećaj kao da sam i ja jedan od likova, toliko mi je sve skupa bilo opipljivo i realno. Završetak donosi snažan i neočekivan rasplet koji je, baš po mom ukusu, savršeno zaokružio cijelu priču. Nemam nikakvu zamjerku i preporučam ovu knjigu svim ljubiteljima jezivih, vrlo napetih trilera s elementima horora, prepunih preokreta i zanimljivih likova.

Primjedbe