Male prljave laži, Sharon Bolton

Naslov: Male prljave laži                        
Autor: Sharon Bolton
Broj stranica: 347
Cijena : 29,90 kn
Izdavač: Znanje
Moja ocjena: 9/10


Sharon Bolton britanska je spisateljica trilera od kojih su do sada četiri prevedena na hrvatski i to u izdanju Znanja. Prva knjiga koju sam čitala bila je Voli me, ne voli me, originalnog naslova Daisy. Malo je reći da me ta knjiga oduševila i da sam ju pročitala u jednom dahu te odmah poželjela čitati i druge knjige ove autorice. Tako mi je u ruke dospjela knjiga Male prljave laži, a odmah iza nje na redu je nova knjiga pod nazivom U sjeni zla, koja je čitateljima nedavno predstavljena na Interliberu.

Mjesto radnje je Falklandsko otočje, izolirana i mala sredina gdje stanovnici znaju gotovo sve jedni o drugima. Ono što sam primjetila kod Boltonice je da u svakom romanu posebnu pažnju pridodaje opisu mjesta radnje i same atmosfere, pa nam je tako Falklandsko otočje zorno prikazala kao usamljeno, mirno mjesto u kojem vlada divlja priroda koja može biti prilično opasna, a atmosferu dočarala kao prilično tmurnu i depresivnu. Sve to dodatno zaokružuje već dosta napetu i mračnu temu romana, a to je nestanak djeteta.

Možemo reći da je knjiga podijeljena u tri dijela, od kojih svaki dio priča jedan od tri glavna lika: Catrin, Rachel i Callum. Catrin je stručnjakinja za kitove, živi usamljenim, povučenim životom nakon proživljene tragedije u kojoj su smrtno stradala dvojica njenih sinova, a za sve krivi svoju nekadašnju najbolju prijateljicu Rachel čija je nepažnja odnijela njihove živote. Rachel samoj sebi nikada nije niti bude oprostila za ono što se dogodilo, a život bez njene najbolje prijateljice više nikada neće biti isti. Callum je bivši vojnik koji pati od PTSP-a i bori se s vlastitim duhovima iz prošlosti, a ujedno je i bivši Catrinin ljubavnik koji nikada nije prebolio kraj njihove veze.

Prije dvije godine na ovom je otoku zagonetno nestao petogodišnji Fred, a nekoliko mjeseci iza njega nestao je sedmogodišnjak Jimmy. Dječaci nikada nisu pronađeni, a kada nestane treći dječak, mještani će se morati suočiti s činjenicom da netko od njih otima djecu, a onda skupiti snage i riješiti njihove misteriozne nestanke.

Svatko od tri glavna lika na svoj će nam način donijeti priču o nestancima djece, o strahu i nepovjerenju koje se pojavilo među inače vrlo složnim stanovnicima otočja te o vlastitim tajnama koje kriju od svih, a koje bi ih mogle učiniti sumnjivcima u ovim slučajevima.

Boltonica je savršeno uklopila likove u mjesto radnje, a njezina psihološka dorada glavnih likova jako je zanimljiva. Nemir, nepovjerenje u druge, ali i same sebe te sudbina koja ih je snašla, povezat će Catrin, Rachel i Calluma i u potpunosti promijeniti njihove živote. Radnja romana je podjednako tužna i strašna, a sam kraj ostavlja neka otvorena pitanja i ostavlja vas u razmišljanju. Sve u svemu, pred vama je vrlo napet i zarazan roman koji će vas u svoju mračnu atmosferu uvući već nakon prve stranice, a premda se čini da je sve nekako jasno od početka, vjerujte da će do samog kraja priča otići u potpuno drugom, neočekivanom smjeru.

Recenziju knjige Voli me, ne voli me pročitajte ovdje!

Primjedbe