Zara, Jure Karamarko

Naslov: Zara          
Autor: Jure Karamarko
Broj stranica: 75
Cijena : 59,90 kn
Izdavač: Redak
Moja ocjena: 10/10

Jedne večeri prije nekih mjesec dana, javio se Jure Karamarko i napisao kako bi mu bila čast poslati mi svoju knjigu kako bih ju, jednog dana kad uhvatim 60-ak minuta svog slobodnog vremena, pročitala i o njoj objavila recenziju. Luda za knjigama kakva jesam, nema šanse da bih odbila, a i zaista mi je bilo drago da se uopće javio. Toliko čitamo i komentiramo strane autore i njihova djela i naravno da ću sa zadovoljstvom podržati domaćeg autora. Svega par dana nakon stigla je Zara, a s njom i Padobran.

I tako i bijaše. Jednog jutra uz kavicu oslobodilo se sat vremena za čitanje i rado sam odabrala Zaru. Odmah ću reći da od ove knjige nisam puno očekivala, a dobila sam toliko toga; toliko emocija, ljubavi, nade, tuge; toliko puno u knjizi od svega 70-ak stranica.

Priča je ovo o nevinoj, mladenačkoj ljubavi, gradu Zadru i navijačkoj ljubavi. Sve spojeno u predivnu cjelinu, predivnu priču koja će vas ganuti do suza i dugo ostati u srcu. U mislima ćete se vratiti u mladenačke dane i sjetiti se svoje prve ljubavi i vaših zajedničkih trenutaka. Premda sam početak naslućuje tužan završetak Lukine i Zarine ljubavi, nekako sam se do zadnje stranice nadala da će njihova priča sretno završiti. Iako njihovoj ljubavi nije bilo suđeno da potraje, ona će zauvijek živjeti u njihovim srcima.

Zara je sedamnaestogodišnjakinja koja živi u Zadru sa svojim roditeljima, odlična je učenica i obožava provoditi vrijeme s Lukom. Njih dvoje najradije zajedno gledaju košarkaške utakmice, dijele navijačku strast i ljubav prema svome gradu. Tužnu stranu priče spoznat ćete kada vam autor otkrije stanje u Zarinoj obitelji; disfunkcionalna obitelj unutar koje Zara svakodnevno trpi psihičko i fizičko zlostavljanje od strane oba roditelja. Zaista mi je bilo teško čitati o tome; traume koje ova djevojka trpi doživjet ćete potpuno iskreno i jako, poželjeti je iste sekunde maknuti iz te situacije. I Zara zaista i dobiva pomoć, ali će ju to odvojiti od Luke.

Nevjerojatno je koliko vas autor zbliži s ovim likovima, koliko ih zavolite, koliko se poželite boriti za njihovu ljubav i nadate se da će sretno završiti. Plakat ćete zajedno s njima i isto tako se veseliti svakom njihovom zajedničkom trenutku. Njihov svijet je samo njihov, a sreća postoji samo kada su zajedno. Predivna priča o ludoj, iskrenoj, mladenačkoj ljubavi, o dvoje ljudi iz kojih izvire dobrota i koji samo žele biti zajedno, priča o prvoj ljubavi koja se događa samo jednom, a pamti zauvijek.

Proživjet ćete svaku stranicu ove knjige s tolikom silinom, osjetiti toliko emocija i nositi ju u mislima dugo nakon čitanja. Uživala sam čitajući, potpuno i iskreno, a jako se veselim čitanju knjige Padobran; uopće ne sumnjam da će imati jednak učinak na mene kao i Zara. Još jednom hvala autoru na ovakvom romanu, hvala na divnim riječima, divnim sjećanjima.

Primjedbe