Ona prije mene, JP Delaney

Naslov: Ona prije mene
Autor: JP Delaney
Broj stranica: 386
Cijena:  119,00 kn
Izdavač: Znanje
Moja ocjena: 7/10




Iako najavljivana kao vrhunsko štivo, izrazito napeto, a čak ju je i Lee Child opisao kao „vrtoglavi psihološki triler“, ja to nisam doživjela u ovoj knjizi. Premda sam ju pročitala u jednom danu, moram priznati da me se nije toliko dojmila. Na sve strane čitam vrlo pozitivna mišljenja o knjizi, pa se pitam je li problem u meni? J

Proglašen jednim od najboljih trilera u 2017. godini, donosi priču o dvjema djevojkama, Emmi i Jane, a nekako se sve vrti oko kuće u kojoj su živjele i jedna i druga. Priča istovremeno donosi priču o Emmi, djevojci koja je živjela i misteriozno umrla u toj kući te priču o Jane, djevojci koja se sada useljava u istu kuću.

Kuća nije uobičajena po ničemu; minimalistički opremljena, izrazito bijelih zidova, sve pokreću senzori, bez tepiha, slika, ukrasa, itd. Uvjeti najma su prilično strogi, a među njima je i to da se u kući ništa ne smije mijenjati, a postoji cijeli popis stvari koje stanar smije i ne smije raditi. Nakon niza pitanja na koje je trebala odgovoriti, Jane dobiva pozitivan odgovor od vlasnika stana, Edwarda Monkforda te se pristaje useliti u stan.



U jednom poglavlju ćete čitati o Emmi, a u drugom o Jane i tako gotovo do kraja knjige dok ne saznate što se zapravo dogodilo s Emmom. Po toj izmjeni poglavlja shvatit ćete da su njihove priče, iako različite, opet jako slične i upravo to meni nije bilo napeto, a nekako su mi i jedna i druga bile malo iritantne. Emma i Jane prolaze gotovo kroz iste situacije u kući te se i jedna i druga zaljubljuju u vlasnika stana, arhitekta opsjednutog savršenstvom i minimalizmom, čovjeka koji nije spreman na konvencionalne veze i smatra da dvoje ljudi trebaju biti zajedno samo do onda do kada im je odnos savršen.



Da, istina, radnja je brza, sve se nekako odvija jedno za drugim, stranice okrećete brzo i čekate što će iduće snaći Emmu i Jane, ali pretjerana napetost i uzbuđenje nekako nisu došli do mene. Priča na mene nije djelovala šokantno jer su mi priče dviju djevojaka bile nekako predvidive, odnosno kroz priču o Emmi može se pretpostaviti što će se dogoditi Jane.

Likovi u knjizi sve redom su opsesivno kompulzivni čudaci, sociopati i nećete biti sigurni kome vjerovati. Sigurno ćete ju pročitati brzo, iščekujući što se stvarno dogodilo s prvom stanarkom. Možda sam ja knjigu pročitala prebrzo, možda u krivo vrijeme i na krivom mjestu, ali moja ocjena ne ide više od 7/10 jer sam pročitala puno uzbudljivijih trilera koji su na mene ostavili puno veći dojam. Možda je problem u meni, ali s druge strane, ne bi bilo dobro da nam se svima sviđaju iste knjige J

Primjedbe