Damin gambit, Walter Tevis

Broj stranica: 297
Izdavač: Fokus na hit
Moja ocjena: 9/10



Uvijek mi bude pomalo žao kad prvo pogledam seriju ili film pa tek onda knjiga stigne u moje ruke. Ne znači to nužno da ću si time pokvariti čitanje knjige, ali opet nekako više volim redoslijed knjiga pa serija ili film. Kada se radi o Daminom gambitu, moram reći da sam podjednako uživala i u knjizi i u seriji. Gledanje prve epizode brzo se pretvorilo u maratonsko gledanje cijele serije u jednom danu, a ništa sporije nije išlo niti s knjigom.

U ovoj me priči očarao glavni lik, Beth Harmon, s kojom se odmah od početka brzo povezujem i zajedno s njom slavim pobjede i očekujem nove borbe. Beth je jedan od onih likova koji potpuno okupiraju vašu pažnju pa sve događaje proživljavate zajedno s njom. No vratimo se na početak radnje.

Priča započinje kada Beth Harmon u automobilskoj nesreći ostane bez roditelja te je zaprimljena u dom za siročad koji vas neće ostaviti ravnodušnima kada čujete kako se „brinu“ o djeci.  Svakodnevno im daju razne tablete kako bi ih održavali mirnima i imali potpunu kontrolu nad njima. Beth će u tom istom groznom domu upoznati domara Shaibela koji će ju uvesti u svijet šaha. On vrlo brzo shvati da je Bethin talent nevjerojatan te ju prijavljuje na natjecanje u lokalnoj školi gdje igra protiv nekoliko dječaka i bez problema ih pobjeđuje. U međuvremenu jedna obitelj posvoji Beth, a kada njena nova majka shvati koliko mogu zaraditi Bethinim pobjeđivanjem u šahu, odluči uložiti svo svoje vrijeme kako bi s njom putovala i omogućila joj da sudjeluje na raznim natjecanjima.

Beth doživljava astronomski uspjeh u šahu koji je tih godina bio namijenjen isključivo muškarcima i sama njena pojava na natjecanjima uvijek je bila pomalo smiješna zbog reakcija muškog dijela. No Beth to nije spriječilo niti usporilo u njenom naumu. Ta strast s kojom ona igra šah, to je nešto što se rijetko viđa. Upravo zato svaku njenu pobjedu doživljavamo kao vlastitu.

Iako sam za ovu priču već par puta čula kako nije baš pisana za one koji ne znaju igrati šah i da će samo znalci shvatiti ovu knjigu ili seriju, ja se s tim ne bih složila. Dakako da je lakše i ljepše pratiti ovu priču ako razumiješ šahovske poteze, međutim ja nikako ne bih rekla da ova knjiga nije za one koji ne znaju igrati šah. Jer ova knjiga nije samo o šahu; dapače, ovo je knjiga o pobjedi i porazu, o hrabrosti, o borbi s unutarnjim demonima, o neprihvaćenosti žena u svijetu u kojem vladaju muškarci, o tužnoj sudbini djevojčice koju će strast prema šahu odvesti do samog vrha svijeta. Također, ovo je priča i o okrutnosti života, o ovisnostima, emocijama, prijateljstvu i ljubavi. Ovo je puno dublja priča od samih pobjeda u šahu ili bilo kojem sportu. To je za mene sasvim dovoljno razloga da knjigu pročitate; shvaćali vi šah ili ne.

Damin gambit je predivno ispričana priča koja se lako i brzo čita, nevjerojatno uzbudljiva i napeta, obuzima vašu pažnju od prve do posljednje stranice, dugo se pamti i preporuča svima. Atmosfera i gradovi u koje Beth odlazi kako bi sudjelovala na turnirima su toliko realno dočarani da imate osjećaj kao da putujete zajedno s njom. Osim toga, jako mi se sviđa karakterizacija likova u ovoj knjizi, odnosno glavnog lika Beth Harmon, djevojke koja je jednako ovisna o tabletama kao i o šahu. Kroz igranje šaha autor savršeno dočarava njen karakter i stvara potpunu sliku o liku koji je podjednako hrabar i ranjiv, pametan, intuitivan. Do kraja knjige ostaje samo pitanje koja od njenih ovisnosti će biti jača. Tko bi rekao da šah može biti tako zanimljv i napet? 😊 Od mene imate veliku preporuku!

Primjedbe

  1. Bila sam povrijeđena i slomljena srca kada se prije sedam mjeseci u mom braku dogodio jako veliki problem između mene i mog muža. toliko strašno da je odnio slučaj na sud radi razvoda. rekao je da više nikad ne želi ostati sa mnom i da me više ne voli. Pa se spakirao iz kuće i natjerao mene i moju djecu na teške bolove. Pokušala sam ga na sve moguće načine vratiti, nakon mnogo preklinjanja, ali bezuspješno. a on je potvrdio da je donio odluku i da me više nikad ne želi vidjeti. Tako sam jedne večeri, vraćajući se s posla, srela svoju staru prijateljicu koja je tražila mog muža. Pa sam mu sve objasnila, pa mi je rekao da je jedini način da vratim muža da posjetim bacača uroka, jer je i on to stvarno učinio. Tako da nikad nisam vjerovao u magiju, ali nisam imao izbora nego poslušati njegov savjet. Zatim mi je dao e-mail adresu bacača uroka kojeg je posjetio. dralaba3000@gmail.com. Sljedećeg jutra poslala sam e-mail na adresu koju mi ​​je dao, a čarolija me uvjerila da ću muža vratiti sljedeća dva dana. Kakva nevjerojatna izjava!! Nikad nisam vjerovao, pa je razgovarao sa mnom i rekao mi sve što moram učiniti. Onda ih radim bez povišice, pa me sljedeća dva dana, začudo, zvao suprug koji me nije zvao zadnjih 7 mjeseci da mi javi da se vraća. Tako nevjerojatna !! Tako se isti dan vratio, s puno ljubavi i radosti, i ispričao se za svoju pogrešku i bol koji je nanio meni i mojoj djeci. Tada je od tog dana naša veza bila jača nego prije, uz pomoć sjajnog bacača uroka. Dakle, savjetovati ću vas ako imate bilo kakvih problema, obratite se dr alabi na email: dralaba3000@gmail.com ili ga kontaktirajte na whatsapp i viber na ovaj broj: +1(425) 477-2744.......

    OdgovoriIzbriši
  2. Я хочу розповісти всім тут, як ДР алаба змінив мою долю. Майже п’ятнадцять років я працювала продавцем в автомобільній компанії і ледве отримувала комісію за рахунки, поки якась колега купувала будинки. Я був збентежений навколо неї, тому що всі заздряли тому, скільки вона зробила. Я не усвідомлював, що сталося, тому що я добре виконував свою роботу, і вона не робила нічого зайвого, що зробило б її іншою, і протягом майже п’яти років я не міг набратися сміливості висловитися їй. Одного разу, коли вона відганяла мене, я попросив її дати мені пораду і вирішив повчитися у неї, але вона сказала, що я краще працюю, що ще більше збентежило мене, тому що вона, очевидно, була краще. Після багатьох розмов вона повідомила мені про доктора Алабу, який виконав своє магічне заклинання, що зробило її винятковою. Вона дала мені його контакт і попросила поговорити з ним і зробити все, що він від мене попросить. Минуло сім місяців, і я щойно купив свій перший будинок і заощадив достатньо грошей, щоб відправити своїх близнюків до коледжу. Я був розбитим і бездомним, і я ніколи б не уявив, що так швидко володію будинком. Дякую DR Alaba. Попросіть його про допомогу і з його дозволу залишаю його прямий контактний номер WhatsApp / Viber: +1(425) 477-2744 АБО Е-mail: dralaba3000@gmail.com

    OdgovoriIzbriši
  3. Ovdje sam da zahvalim dr. Ajayiju što je spasio moju vezu. Hodam s jednim tipom već četiri godine, on ima 39, a ja 32. Moj dečko je uvijek bio tako brižan i pun ljubavi, predstavio me svim članovima svoje obitelji i prijateljima kao svoju zaručnicu nakon što smo se zaručili prije nekoliko mjeseci. Već smo dogovorili datum vjenčanja dok se moji snovi odjednom nisu pretvorili u noćnu moru. Samo nekoliko tjedana do našeg vjenčanja moj se zaručnik promijenio, do te mjere da je rekao da više nije zainteresiran za vezu jednostavno zato što je umoran od mene, znala sam da je to rezultat njegove bivše djevojke koja ga je preklinjala da dođe sve ovo vrijeme, ali rekao je da neće pasti na njezinu zamku, ali kada je rekao da je gotovo, znao sam da je ona uzrok. Cijelu noć i dan plakala sam iz sveg srca moleći svog zaručnika da se vrati jer smo već dogovorili naše vjenčanje, ali on je odbijao sve dok nisam čula za dr. Ajayija, čarobnjaka, kontaktirala sam ga i rekao mi je što da radim, da će baciti neke čarolije i moj zaručnik će se vratiti za 3 dana nakon čarolije. Nekoliko dana kasnije nakon čarolije, kao što je obećao dr. Ajayi, moj zaručnik je bio kod mene i molio me na koljenima da mu oprostim govoreći da mu je žao i da ne zna što ga je spopalo. Sve zahvaljujući dr. Ajayiju što je spasio moju vezu, vjenčali smo se prije nekoliko dana. Ako vam je potreban bacač čarolija za bilo kakvu vrstu čarolije, kontaktirajte moćnog duhovnog čovjeka dr. Ajayija na Viberu / Whatsappu: +2347084887094 ili na e-mail:drajayi1990@gmail.com

    OdgovoriIzbriši

Objavi komentar